HARMONOGRAM KONSULTACJI NAUCZYCIELI GMINNEGO PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI
W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
L.p. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Dzień tygodnia |
Godzina konsultacji |
Adres e-mail |
1. |
Alicja Bejgier |
Poniedziałek |
13.00-14.00 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
2. |
Anna Celebucka |
Wtorek |
13.30-14.30 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
3. |
Aneta Jeżewska |
Środa |
14.30-15.30 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
4. |
Anna Kowalska |
Czwartek |
15.00-16.00 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
5. |
Karolina Śliwa |
Piątek |
11.00-12.00 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
6. |
Iwona Żendarska |
Wtorek |
10.00-11.00 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Komunikat dla Rodziców
Drodzy Rodzice,
znajdujemy się w nowej wyjątkowej sytuacji szkolnej. Na bieżąco informuję Was o działaniach naszego Zespołu Szkół.
Działając na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. ws. szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, kontynuujemy pracę zdalną, kształcenie na odległość.
Proszę o uważne zapoznanie się z moim Zarządzeniem nr 9/2019/2020 wraz z Załącznikiem.
Kolejne ważne informacje :
Każdy nauczyciel będzie przygotowywał dla uczniów materiał do realizacji na bieżąco, na każdy następny tydzień, działania do realizacji umieszczane będą na stronie Szkoły (Przedszkola).
W porozumieniu z nauczycielem uczniowie będą przesyłać do sprawdzenia określony materiał.
Będziemy też oceniać postępy w nauce na bieżąco i wyrywkowo. Jednak każdego ucznia wybrane przez nauczyciela działanie, zostanie sprawdzone lub ocenione w określonym czasie.
Tym uczniom, którzy nie mają możliwości korzystania z komputera w domu, wychowawca współdziałając z nauczycielami przygotowuje pakiet materiałów drogą tradycyjną i opracuje sposób ich dostarczenia i odebrania prac. Wychowawca klasy odpowiada za prawidłowy przepływ tych działań i kontaktuje się na bieżąco z dyrektorem szkoły.
Realizujemy dotychczasowy plan zajęć, jednakże:
Organizując pracę zdalną uczniów uwzględniamy zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną. Uczniowie wykonują zadania odpowiednio do swoich możliwości psychofizycznych, wieku i etapu edukacyjnego.
W przypadku pytań i wątpliwości proszę o kontakt z wychowawcą klasy, konkretnym nauczycielem lub bezpośrednio z dyrektorem Zespołu Szkół.
Przypominam mój adres do korespondencji : e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 536 999 674
Życzę wszystkim Rodzicom i Uczniom przede wszystkim Zdrowia, a także spokoju i cierpliwości.
Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie
Zarządzenie Nr 9/2019/2020
Dyrektora Zespołu Szkół w Skrwilnie
z dnia 24.03.2020r.
w sprawie sposobu i trybu realizacji zadań jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania
Działając na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. ws. szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zarządzam, co następuje:
& 1
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, w Zespole Szkół w Skrwilnie wprowadza się kształcenie na odległość.
& 2
Realizacja zadań odbywać się będzie z wykorzystaniem sposobu realizacji zadań, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe , z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
& 3
Sposób kształcenia i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół w Skrwilnie w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostki określa Załącznik nr 1, będący integralną częścią Zarządzenia.
& 4
Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi zespołu szkół.
& 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25.03.2020r.
Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie
Załącznik nr 1
do Rozporządzenia nr 9/2019/2020
Dyrektora Zespołu Szkół w Skrwilnie
Sposób kształcenia i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół w Skrwilnie w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostki.
Kształcenie na odległość odbywać się będzie w szczególności poprzez:
Monitorowanie postępów uczniów oraz weryfikacja wiedzy i umiejętności uczniów odbywać się będzie za pomocą komunikacji elektronicznej. Uczniowie mogą być zobligowani do przekazywania zdjęć/skanów wykonanych prac, uzupełnionych kart pracy. Tym samym kanałem komunikacji nauczyciel może wystawiać oceny bieżące i informować o nich uczniów oraz ich rodziców. Do tych celów można również skorzystać z komunikatorów internetowych typu Messenger lub WhatsApp.
Przydatne linki z propozycjami zabaw dla dzieci:
https://babygo.pl/atrakcje-krakow/co-robic-z-dzieckiem-w-domu-przez-2-tygodnie-
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/mu/
https://www.domowyprzedszkolak.pl/
https://www.lulitulisie.pl/dzieci
Propozycje wspólnych zabaw rodzica z dzieckiem:
Zabawa „Naleśnik”. Ciasno zawijamy dziecko w kołdrę (głowa musi pozostać na wierzchu). Dziecko ma za zadanie samo się rozwinąć. Można do zabawy wykorzystać koc, kawałek folii ochronnej.
Zabawa „Zapasy”. Dorosły leży na plecach a dziecko próbuje przeturlać go na brzuch. Dorosły i dziecko zamieniają się rolami.
Zabawa w „Prezent”. Dziecko zwijamy w kłębek a potem „rozpakowujemy” – prostujemy kończyny i ustawiamy do pozycji wyprostowanej. Zabawę powtarzamy, zamieniamy się rolami.
Zabawa „Przejście po wąskiej ścieżce”. Rozkładamy w zygzak sznurek lub skakankę i spacerujemy stopa za stopą. Można próbować również z zamkniętymi oczami i do tyłu.
Zabawa „Przenieś i nie zrzuć”. Wykorzystujemy sznurek lub linę, skakankę, maszerujemy po nim tak żeby nie stracić równowagi i przenosimy na łyżce np. piłeczkę. W zabawie chodzi o utrzymanie równowagi i o to żeby piłeczka nie spadła z łyżki.
Zabawa „Ścieżki sensoryczne”. Wyszukanie i wykorzystanie w domu różnych faktur sensorycznych np. skrawków materiałów, swetrów wełnianych, futrzanych elementów garderoby, włóczek. Układanie z nich ścieżki i wędrowanie po nich bosą stopą.
Zabawa „Rzuć do celu”. Wyznaczamy cel, możemy obrysować miejsce, do którego chcemy rzucać lub ustawić np. wiaderko, miskę i rzucamy piłeczkami, kulkami z papieru. Rzucamy również z zamkniętymi oczami.
Zabawa „Kto silniejszy”. Przeciąganie liny lub skakanki.
Zabawa „Tor przeszkód”. Wykorzystujemy domowe przedmioty, ustawiamy je tak aby tworzyły tor.
Zabawa „skrzynia skarbów”. Gromadzimy do pudełka lub woreczka różne przedmioty. Dziecko z zamkniętymi oczami dotyka przedmiot i rozpoznaje go.
Zabawa „Kolorowe palce i stopy”. Wykorzystujemy duży arkusz papieru i pozawalamy dziecku zanurzyć palce w różnych kolorach farby, dziecko maluje palcami. Malujemy pędzelkiem stopy dziecka i pozwalamy mu na odbijanie ich na dużych arkuszach papieru.
Zabawa „Zaczarowane przedmioty”. Wykorzystujemy przedmioty o różnorodnej fakturze, zamaczamy je w farbie i odbijamy ślady.
Zabawa „Części ciała”. Dziecko zamyka oczy a rodzic dotyka jego różnych części ciała. Dziecko zgaduje jak część ciała została dotknięta.
Zabawa „Robimy pianę- wielkie pranie”. Wykorzystanie wody i płynu do kąpieli, robienie piany w misce, moczenie tkanin, ubrań, zabawa w mycie, szorowanie zabawek. Można użyć do zabawy różnego rodzaju szczotek.
Zabawa „Zajączki świetlne. Weźcie latarki i pobawcie się w berka światełek. Obrysowywanie światełkiem latarki różnych przedmiotów w pomieszczeniu.
Prawidłowe oddychanie jest warunkiem poprawnej wymowy. Wszystkie ćwiczenia narządów mowy zawsze rozpoczynamy od ćwiczeń oddechowych, pamiętając - powietrze nabieramy nosem, a wypuszczamy ustami.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język
Powyższe ćwiczenia wykonujemy przy otwartych ustach.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające wargi:
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające żuchwę:
„Chorobowe zgadywanki”
Dziś karetką pojedziemy- ue, ue, ue.
Może komuś pomożemy- ua, ua, ua.
Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.
Mały kotek, duży pies?- eu, eu, eu.
Kto Katarek duży ma- ai, ai, ai.
A kto kicha tak jak ja- ae, ae, ae.
Kogo boli głowa?- oa, oa, oa.
Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.
Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.
Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.
A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.
Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.
DO POCZYTANIA
O inspirujących zabawach z dziećmi dowiecie się więcej z następujących książek:
Małgorzata Cieślak, Gry i zabawy dla dzieci od 1 miesiąca do 3 roku życia, Replika 2010
Tom Dahlke, 365 gier i zabaw na każdy dzień roku, Rea 2012
Natalia Minge, Krzysztof Minge, Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka. Wspólne gry i twórcze zabawy, dzięki którym rozwiniesz jego zdolności, Edgard 2011
Rosemarie Portman, Gry i zabawy kształtujące pewność siebie, Wydawnictwo Jedność Kielce 2005
Rosemarie Portmann, Gry i zabawy przeciwko agresji, Wydawnictwo Jedność Kielce 2004
Jackie Silberg, Gry i zabawy z maluchami, Media Rodzina 2009
Jackie Silberg, Gry i zabawy z niemowlakami, Media Rodzina 2009
Jackie Silberg, Zabawy z niemowlakami na każdy dzień 365 gier i zabaw dla dzieci w wieku 0-12 miesięcy. Najlepszy poradnik dla rodziców, K. E. Liber 2010
PRZEPIS NA ZWYKŁĄ MASĘ SOLNĄ
3 szklanki zwykłej mąki
1 szklanka soli
Woda z dodatkiem barwnika spożywczego
Wymieszać składniki do uzyskania konsystencji ciasta. Ten rodzaj masy solnej nie nadaje się do dłuższego przechowywania.
PRZEPIS NA MASĘ SOLNĄ TERMOUTWARDZALNĄ
2 szklanki zwykłej mąki
2 szklanki soli
2 łyżki stołowe kleju do tapet (bez dodatków grzybobójczych)
1 szklanka wody
Składniki połączyć i wyrobić na gładką masę. Uformować figurki. Zostawić na noc, by stwardniały, a następnie wstawić na 3-4 godziny do piekarnika o temperaturze 100°C.
PRZEPIS NA MASĘ SOLNĄ GOTOWANĄ
4 szklanki zwykłej mąki
2 szklanki soli
8 łyżeczek proszku do pieczenia
4 szklanki wody (ewentualnie z dodatkiem barwnika spożywczego)
0,5 szklanki oleju do smażenia
Połączyć składniki w garnku. Mieszając, gotować na średnim ogniu, aż całość zgęstnieje na kulę. Wyłożyć na stolnicę. Gdy ostygnie, wyrobić. Ten rodzaj masy nadaje się do przechowywania w szczelnym pojemniku.
Ogłoszenie
Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie przypomina, iż od 16 marca do 25 marca bieżącego roku Szkoła Podstawowa oraz Przedszkole będą zamknięte z powodu konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Telefon do kontaktu: 536999674
Ogłoszenie
Działając na podstawie Obwieszczenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.03.2020 r. w sprawie zawieszenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych,
Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie ogłasza :
12 i 13 marca br. to dni, w których w Gminnym Przedszkolu i Szkole Podstawowej w Skrwilnie nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze wg harmonogramu.
Od poniedziałku, 16 marca 2020r. wychowankowie i uczniowie nie przychodzą do Zespołu Szkół w Skrwilnie. Zajęcia zostają czasowo zawieszone na dwa tygodnie.
Nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi w czasie zawieszenia zajęć pozostają w gotowości do pracy.
Rodzicu,
Uczniu,
Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
zakresie profilaktyki zdrowotnej w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa;
W przypadku dodatkowych wątpliwości zadzwoń na infolinię Ministerstwa Zdrowia lub poinformuj o jej działaniu innych – tel. 800 190 590 (czynna całodobowo).